söndag 19 september 2010

Jordgubbsmuffins på färdigmix!

För ett tag sen fick jag paket från baka.se. Paketet innehöll bland annat en färdigmix med jordgubbsmuffins från dr. Oetker! Igår provade jag att baka dessa!Resultatet? Jo, de blev fina och höga men jag tycker inte de smakade särskilt märkvärdigt. Jordgubbssmaken satt främst i glasyren, som förövrigt var ganska svår att glasera med. Hmmm...
Betyget blev väl sådär. Det är alltid godare att baka själv. Och roligare också för den delen, men nu när jag ändå hade det hemma så kändes det ju synd att inte använda den. Men det är inget jag kommer köpa själv.

Nu har jag massa ont i magen. Har trotsat min eventuella vete(gluten)allergi och ätit som vanligt. Kanske har jag ont därför. Kanske inte... Jag har fortfarande inte fått svar på mitt blodprov. Det blir att ringa sjukvården på måndag tror jag! Triiiist!

3 kommentarer:

Cupcakesfluffan sa...

Fick också hem ett paket från baka då jag vann en av deras tävlingar där man skickar in recept, fick bland annat Prinsessan Lillifee citrontårta, får nog ta och testa att göra den någon dag

Therése sa...

Det blev ju söta :)

Sandra sa...

Hoppas din citronkaka smakar mer än jordgubbsmuffinsarna!!!

Söta blev de! Jovars! Lite strössel gör ju sitt! :)